welkom

WELCOME TO THE HOME OF SHENQU





home of a new generation

we heart fashion, music, beauty and we heart you

maandag 26 juli 2010

Korte Shoplog

Ik ging vandaag helemaal uit mijn dak. Misschien lag het aan het feit dat die ene periode per maand weer aan de gang is of gewoon aan mijn slaapgebrek maar ik had zo'n enorme zin om makeup te kopen!

Dus ging ik eerst naar de kruidvat; omdat ze daar Catrice hebben én GOSH.. Alleen het Catrice nagellakjesschap was LEEG!? Vreselijk toch! Er waren wel allerlei aanbiedingen in de winkel zoals een uitverkoopbak van GOSH! Er lagen mascara's, lipglosses, oogschaduw quatro's(die prachtig waren, mat óf shimmer, echt een aanrader, maar ik heb net heel veel oogschaduw besteld dus liet ik het liggen..) en 1 overgebleven nagellakje. Schattig lakje in de kleur 'Vanilla Ice'. Ik heb al eens eerder verteld dat ik nog aan het beginnen ben met me stashes en dus ook met nagellak, maar het gaat al rap! Ik heb in anderhalve week 8 nieuwe lakjes erbij waarvan er 4 GOSH lakjes zijn. Ik weet niet zo goed wat ik met dit lakje moet eigenlijk, want er zit niet veel kleur aan, meer wittig glitterig dan echt gekleurd. Misschien over een lakje heen, maar dat probeerde ik snel en toen stond het raar en ik heb liever als glittertopcoat chucky glitters en de glitters in dit lakje zijn very klein! Maar hij was maar 3,50 euro en ik ben gewoon een beetje een GOSH gek, de aanblik van het schap alleen al maakt me very enthousiast.

Ik heb dus geen nagellakjes van Catrice kunnen kopen, want dat schap was half leeg. Misschien komt er morgen een hele nieuwe lading ofzo.. Maar ik heb de o zo bekende 'all round concealer' van Catrice gekocht, want ik had eigenlijk geen echte concealer, gebruikte altijd een te lichte foundation want ik heb thank god nooit echt last van oneffenheden(got it from my momma :P).

Verder lagen er oogschaduwpalletjes van the color workshop, maar die bleken slecht gepigmenteerd toen ik ze testte(wat eigenlijk niet mocht, maargoed..). Die waren maar 2 euro dus voor meiden met een klein budget wel een tip, zo slecht waren ze namelijk niet en in 1 palet zaten er dan ongeveer 7 van licht naar donker oplopend, dus je kunt er echt een look mee maken. Ze hadden bij mij paletjes met roze, bruin/goudachtig of groen. Ik heb ze laten liggen omdat ik een pppppppraaaachtig vierdelig oogschaduwpaletje ontdekte van Catrice! Ze hadden nog zo'n 3 anders gekleurde paletjes van dezelfde als die ik heb en OMG toen ik ze uittestte viel mijn mond open zo mooi was het en zo goed gepigmenteerd! Voor 3,50 euro is dat toch geweldig!? Meegenomen dus! Ik heb de 'Beauty of Nature' versie.

Bij Essence was er ook een actie, 2 + 1 gratis. Ik had een topcoat nodig, dus pakte ik er een van Essence. Verder heb ik een blush genomen in de kleur 'Almost Famous' en een wenkbrauwschaduw-setje. Ik vond het helemaal leuk. De topcoat was 1,80 euro, de prijs van de blush weet ik niet meer precies maar lag rond de 2/3 euro en het wenkbrauwsetje was dus gratis!

Dat was wat ik bij de Kruidvat gekocht heb en daarna ging ik naar de Hema. Daar kocht ik 3 kwasten, want zoals ik net zei begin ik eigenlijk pas net in de beautywereld en ik schaf volgend jaar wel ergens goede, dure kwasten aan. Voor nu wil ik gewoon een goedkope oplossing en de nieuwe kwasten van de Hema kregen positieve recensies en reacties. Ik had al de oogschaduwkwast gekocht een ander keertje en die beviel me heel goed. Nu heb ik gekozen voor de blush/shaper kwast, de eyeliner kwast en de blender kwast. Ze voelen very zacht aan en zijn echt gewoon goed in gebruik! De blush/shaper kwast kostte 3 euro, de andere twee 2,50 euro. Ik wilde eigenlijk een grote poeder en blush kwast erbij kopen, maar die zagen er gewoon niet zo goed uit en voelden niet goed aan en die kregen online ook mindere reviews, dus ik denk dat ik de essence blushkwast ga kopen en nog even verder moet zoeken voor een goede maar goedkope poederkwast.

Na het inslaan van de kwasten ging ik naar de Etos(ik was duidelijk op jacht voor beauty en makeup producten!). Ik wilde perse een mascara en ik had in het krantje gezien dat ze ook allemaal acties bij de Etos hadden. Zo waren bijvoorbeeld alle Bourjois mascara's 8 euro(normaal gesproken zijn ze 15 euro ofzo). Ik heb al een waterproof mascara en ik gebruik die eigenlijk nooit zo vaak, alleen op vakantie overdag, maar soms doe ik dan lekker helemaal niks op want dat kan ik best hebben(geen arrogantie, maar zelfkennis baby (-; ). Ik gebruikte eigenlijk vaak Rimmel Glam Eyes, omdat die voor mijn aziatische wimpers gewoon purrfect is zonder te klonteren, maar wel met echte volume of te wel Glam Eyes! Maar ik vind nieuwe dingen uitproberen leuk, dus kocht ik Bourjois Clubbing Volume Ultra Black mascara. Hij is denk ik very heftig, echt voor uitgaan, maar ik vind dat wel tof. Ik gebruik op vakantie mascara dus eigenlijk alleen s'avonds, dus dan is deze mascara gewoon geschikt. Ik vind de verpakking gewoon cool, ik weet niet precies waarom maar het trekt me. Bourjois trekt mij nooit zo, maar deze mascara had ik altijd wel zien staan ja. Maargoed hij kostte me dus 8 euro.

Toen zag ik een enorm leuk nieuw iets bij het Etos huismerk schap. Mini nagellakjes met zogenaamde 'Special Effects'. Sommige lakjes leken me een beetje holografisch, maar er stonden ook glitter topcoats tussen! Na mijn Mr.Big en Carrie nagellaklook was ik SOLD. Ik ben officieel een glitter fangirl. Ondanks dat het K*T is met het verwijderen, ondanks dat sommige mensen het too much zullen vinden; I love glitter! Ik heb de blauwe en paarse Etos glitter topcoats gekocht en deed de blauwe net over me kobalt blauwe 'Blue my mind' van H&M en OMG het stond fantastic! Love love love it, dus! Ze waren btw 2 euro per stuk, wat ik best veel vind want er zit nauwelijks wat in de flesjes.. en bij essence zijn ze net zo duur maar dan heb je wel bijna 10 ml.

Dit was mijn korte shoplog dus. Ik ga zo even spelen met me aanwinsten en ze veilig opbergen in mijn kastjes bij de rest van mijn hard groeiende stash.

Btw bij elke Etos waar ik kom, zijn de Eau de Zwitsal's sold out, ze lopen dus very goed! I told you so ;)

xox

Shenqu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten