welkom

WELCOME TO THE HOME OF SHENQU





home of a new generation

we heart fashion, music, beauty and we heart you

zondag 1 augustus 2010

Filmreview: Inception



Ik kom net terug van Pathe de kuip en jeez wat een fantastic film heb ik gezien; seriously!

Ik ben heel snel afgeleid en daarom maken de meeste films weinig tot geen indruk op mij, maar als ze dat wel doen, zijn ze ook echt supergoed(oke, het is subjectief, maar meestal zijn het oscarnominees, dus ik denk dat dat wel iets van objectiviteit eraan toevoegt).

Vandaag werd het dus Inception. Vage titel en de trailer is echt stom. Ik haat dat, want ik weet dat veel mensen de trailer zien en dan denken; mmehhh, deze hoef ik niet te zien. EN DAT TERWIJL HET ZOOOOO'N GOEDE FILM IS!

Maargoed.. dan moet het maar via mond-op-mond reclame(that sounds kinda gross..).


Het overall thema van de film is 'dromen'. Dit is natuurlijk altijd een interessant thema omdat we het allemaal begrijpen. Ook de cast ziet er splendid uit; Leonardo diCaprio, die ene schattige jongen met die grappige oogjes uit Ten things i hate about you(remember him?) en een japanner(japanner equals success, it's a law of nature, trust me). Maar een goed concept wil nog niet direct betekenen dat het resultaat ook echt goed is. Soms vind ik een film totally crap, maar zie ik de potentie van het idee eromheen wel. Maar of de regisseur screwed up of het is verkeerd in elkaar gezet of het komt niet over etcetera etcetera. Er zijn maar een paar juweeltjes van films en dit weet je van te voren niet; het moet allemaal kloppen. En het klopt allemaal bij Inception.

Wat maakt een boek of een film zo briljant? Lagen. Niveaus. Diepte. Maar zoals ik net zei; alles moet kloppen. Soms proberen filmmakers dieptes te creeƫren maar wordt het alleen maar cheesy. Niet bij Inception! Elke laag die je betreed in de film voelt als een vrije val zoals je weleens hebt in dromen. En de story-twists, oooomg de story-twists zijn zo brilliant!

Ahh ik heb een heerlijk afterfilm gevoel, wat ik altijd heb na een supergoede film. Deze ga ik misschien zelfs kopen. En voor een ik-download-alles-wat-los-en-vast-zit-meisje is dat toch wel een big deal.

Waardering: *****

DIT IS EEN MUST-SEE!

3 opmerkingen:

  1. Ik vind deze film werkelijk waar overschat. Ik vind the prestige, green mile en shawshank redemption zoveel beter. Omdat de film zo ingewikkeld is, en je zo goed moet opletten denk je er de hele tijd aan dat het een film is, in plaats van bij een normale film, dat je er helemaal in komt en meeleeft met de personages. Ik zelf kon totaal niet meeleven met de hoofdpersoon omdat deze zo emotieloos was. Teleurstellend naar mijn denken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Wendelien: ahh wat jammer dat je het zo beleeft hebt! ik vond het gek genoeg juist niet ingewikkelt! je hebt wel een punt over de emotieloosheid van de hoofdpersoon, dat ben ik met je eens. Shawshank redemption is ook echt een geweldige film natuurlijk, was laatst weer op tv btw!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben het echt helemaal met je eens Shenqu! Ben samen met mijn vriendje naar de premiere geweest van Inception en vond de film echt helemaal GE-WEL-DIG! Vooral de manier waarop het verhaal verteld word intrigeert me. Deze film is echt een MUST SEE!

    BeantwoordenVerwijderen